Strzegowo – Pieńki – budowa drogi ekspresowej S7

Odcinki S7, z których można już korzystać, to m.in. Myślenice – Lubień czy też Warszawa Powązki – Warszawa Lotnisko. Aktualnie w trakcie przygotowań jest fragment Napierki – Płońsk, w skład którego wchodzi odcinek S7 Strzegowo – Pieńki.

Droga S7 Napierki – Płońsk. Kiedy będzie gotowa?

Inwestycja obejmująca budowę drogi ekspresowej S7, łączącej województwo mazowieckie z województwem warmińsko-mazurskim, została podzielona na cztery odcinki: Napierki – Mława, Mława – Strzegowo, Strzegowo – Pieńki oraz Pieńki – Płońsk.

Dwa pierwsze, mające wynosić kolejno 14 i 21,5 km, są jeszcze na dość wczesnym etapie. Mimo że przetarg na nie rozstrzygnął się już dawno, to jednak wciąż nie otrzymaliśmy decyzji ZRID.

Odcinek S7 Napierki – Mława będzie kosztował 294,7 mln zł, a jego wykonaniem zajmie się konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. oraz Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. W przypadku odcinka S7 Mława – Strzegowo kontrakt podpisał konsorcjum firm PORR S.A. oraz PORR Bau Gmbh (koszt będzie wynosił 446,1 mln zł). Prawdopodobnie jeszcze w tym roku wojewoda wyda decyzję ZRID. Umowy zostały zawarte w grudniu 2017 roku, a ponieważ dotyczy ich formuła „Projektu i buduj”, wedle której czas wykonania wynosi 34 miesięcy, gotowej drogi S7 w tych miejscach możemy się spodziewać w lipcu 2021 roku.

Jeszcze lepiej przedstawia się realizacja odcinków S7 Strzegowo – Pieńki oraz Pieńki – Płońsk. W tym przypadku wykonania obu podjęła się firma Strabag, która zaproponowała najbardziej korzystną ofertę. Kontrakt podpisano w styczniu 2018 roku.

We wrześniu 2019 zapadła natomiast decyzja ZRID, która otworzyła prace nad tymi odcinkami drogi S7. Zakończenia możemy się spodziewać w maju 2021 roku, ponieważ właśnie taki termin wyznacza podpisana umowa.

Droga S7 Strzegowo – Pieńki (opis inwestycji)

Długość odcinka S7 Strzegowo – Pieńki ma wynosić ok. 22 km. Kontrakt obejmuje budżet w wysokości 516,2 mln zł. Podobnie jak w przypadku pozostałych części drogi ekspresowej S7, również i tutaj będzie ona dwujezdniowa, z dwoma pasami w obu kierunkach. Jest to forma 2+1, czyli istnieje możliwość dobudowania trzeciego, rezerwowego pasa z każdej strony.

Realizacja projektu na ten odcinek dotyczy powiatu mławskiego, ciechanowskiego i płońskiego. Budowa drogi S7 obejmuje gminy Strzegowo, Glinojecki i Baboszewo, czyli sołectwa Mdzewo, Strzegowo, Prusocin, Rydzyn Szlachecki, Unierzyż, Kowalewko – Szyjki, Zygmuntowo, Dreglin, Kondrajec Pański, Kondrajec Szlachecki, Glinojeck, Śródborze, Rybitwy, Pieńki Rzewińskie. Budowa rozpocznie się od Węzła Strzegowo Północ, koniec połączy się z odcinkiem Pieńki – Płońsk. Wykonanie dotyczy terenów, przez które przebiega już istniejąca droga krajowa nr 7. Jej stan techniczny nie pozwala na korzystanie z niej w formie szybkiego ruchu.

Zakończoneprace nad budową S7 na odcinku Strzegowo – Pieńki znacząco usprawnią komunikację. Wspomniany odcinek ma przede wszystkim za zadanie ułatwić kierowcom z województwa mazowieckiego dojazd do stolicy i nie tylko. Prosty ma być także dostęp do innych tras szybkiego ruchu, łącznie z tymi prowadzącymi do innych państw.

Kiedy powstanie droga S7 w regionie mazowieckim, ta część Polski stanie się bardziej atrakcyjna zarówno ze społecznego, jak i ekonomicznego punktu widzenia. W związku z tym przewidywany jest wzrost gospodarczy. Transport będzie nie tylko łatwiejszy, ale także bezpieczniejszy. Mieszkańcy województwa mazowieckiego będą zdecydowanie bardziej mobilni.