Warszawa – Grójec, odcinek C, zadanie 3 – budowa drogi ekspresowej S7

Droga S7 łącząca stolicę z gminą Grójec nadal jest w budowie. Taki stan utrzyma się do 2021 roku, pod warunkiem, że nie będzie żadnych opóźnień. Na razie tylko jeden z odcinków tego fragmentu S7 jest rzeczywiście realizowany, pozostałe wciąż czekają na dopełnienie wszelkich formalności. Prace na terenie województwa mazowieckiego mają umożliwić szybszy i łatwiejszy dojazd do stolicy, a także stanowić część trasy prowadzącej z Warszawy do Gdańska.

Warszawa – Grójec. Kiedy droga S7 będzie gotowa?

Realizacja inwestycji związanych z budową S7 Warszawa – Grójec trwa już bardzo długo. Pierwszy przetarg ogłoszono we wrześniu 2015 roku. Przedsiębiorstwa mogły składać swoje oferty związane z konkretnym odcinkiem, ponieważ drogę podzielono na trzy części.

Do wybudowania odcinka A, liczącego 6,6 km, początkowo wybrano firmę Rubau Polska. Ich zgłoszenie okazało się najbardziej korzystne. Ten fragment drogi S7 ma zaczynać się węzłem „Lotnisko”, a kończyć na węźle Lesznowola. Dodatkowo konieczne będzie wybudowanie 8 wiaduktów oraz kładki pieszo-rowerowej. Niestety nastąpiło zerwanie kontraktu, dodatkowo GDDKiA dokonało pewnych zmian inwestycyjnych. Ponownie otworzono przetarg, który potrwa aż do połowy października 2019. Dla zainteresowanych pod koniec września odbędzie się spotkanie informacyjne. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, być może nowemu wykonawcy uda się do końca tego roku uzyskać decyzję ZRID, co pozwoli na rozpoczęcie pracy na tym odcinku.

Na szczęście odcinek B znajduje się już w dobrych rękach firmy IDS-BUD S.A. To najdłuższy fragment drogi S7 Warszawa – Grójec, ponieważ całkowita długość wynosi 14,8 km. Inwestycja obejmuje także wzniesienie 13 wiaduktów, 3 mostów i kładki dla pieszych, która zostanie położona nad drogą ekspresową. W czerwcu 2018 roku wykonawca złożył wniosek o decyzję ZRID, czyli Zgodę na Realizację Inwestycji Drogowej. Dlatego już tylko rozporządzenie Wojewody Mazowieckiego dzieli ekipę budowlaną od wkroczenia na ten teren. Odcinek B będzie kontynuował trasę S7 od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ. Budżet obejmujący ten projekt wynosi 388,7 milionów złotych.

Odcinek C jest zdecydowanie najbliższy ukończenia. Budowa ruszyła oficjalnie 9 stycznia 2019 roku. Obecnie możemy już zobaczyć wyraźny zarys drogi S7, biegnący w pobliżu starej drogi krajowej nr 7, która wymaga w tym miejscu remontu. Poza dwujezdniową trasą z dwoma pasami w obu kierunkach (z możliwością dobudowania trzeciego) powstanie także 10 wiaduktów oraz kładka dla pieszych. Prace mają zostać ukończone w 2021 roku, podobnie jak na pozostałych odcinkach.

Droga S7 Warszawa – Grójec, odcinek C (zadanie 3)

Gdzie jest umiejscowiony odcinek C drogi S7 Warszawa – Grójec? Budowa trwa na terenie województwa mazowieckiego. Jezdnia poprowadzi od węzła Tarczyn Północ aż do obwodnicy znajdującej się na terenie gminy Grójec. Długość będzie wynosiła 7,9 km, jednak ten fragment został dodatkowo podzielony na cztery zadania, które są realizowane jednocześnie. Mamy więc zadanie 1 (2,3 km), zadanie 2 (2,7 km), zadanie 3 (2 km) oraz zadanie 4 (1 km).

Wykonawcą tego projektu jest firma Mota Engil Central Europe S.A. Całkowity budżet wynosi 203,4 milionów złotych. W trosce o dobro środowiska zadecydowano także o wybudowaniu dwóch przejść dla zwierząt. Prace są prowadzone z zachowaniem wszelkich środków ostrożności, tak by nie utrudniać trwającego ruchu. Odcinek C w tej części połączy się z już istniejącym fragmentem drogi S7 prowadzącym od Grójca do granic województwa świętokrzyskiego.

Zadanie 3 odcinka C dotyczy przede wszystkim gminy Grójec, pod którą podlega sołectwo Podole