Już niedługo firmy zainteresowane wykonaniem projektu wykonawczego i budową odcinka drogi S7, będą mogły przedstawiać swoje oferty. Wszystko dzięki szykowanemu przetargowi na wybudowanie odcinka pomiędzy węzłem Moczydło (granica województwa świętokrzyskiego), a węzłem Miechów. Warto już w tym miejscu dodać, że uczestnicy przetargu będą mogli składać swoje oferty na platformie zakupowej GDDKiA.
Firma, która zostanie wyłoniona w przetargu będzie musiała dokończyć projekt wykonawczy dwujezdniowej drogi ekspresowej na powyższym odcinku – będzie on liczył ok. 18,7 km. Prace obejmą także wybudowanie drogi ekspresowej wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą oraz opracowanie dokumentacji powykonawczej i uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi ekspresowej.
To jednak nie wszystko – w ramach szykowanej infrastruktury powstaną przepusty o funkcjach hydrologicznych, hydrologiczno-ekologicznych oraz ekologicznych pod koroną dróg i pod zjazdami, chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, system odwodnienia korpusu drogowego, rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepompownie i inne oraz urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe.
Opisywany odcinek drogi ekspresowej S7 ma swoją kontynuację. Blisko 56-kilometrowy odcinek S7 od granicy województwa świętokrzyskiego został bowiem podzielony na mniejsze odcinki realizacyjne:
- Miechów – Szczepanowice,
- węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem),
- węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska).
Droga ekspresowa stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla 3 miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.
W jakim terminie powinniśmy spodziewać się ukończenia odcinka S7?
Od zawarcia umowy firma wykonawcza będzie miała na to 34 miesiące – przy uwzględnieniu przestojów w tzw. miesiącach zimowych. W przypadku projektowania czas na wykonanie pracy będzie liczył maksymalnie 31 miesięcy.